SÄS

Var på SÄS idag och gjorde en gastroskopi. Var galet nervös igår och faktiskt grät och idag låg oron över mig inför undersökningen. Väl inne på sjukan bad jag om så mycket lugnande jag bara kunde få men när inte det hjälpte tillräckligt så gjorde de ett litet undantag och sövde mig. Det händer att de söver personer för gastroskopiundersökningarna men det händer inte så ofta om jag fattat det rätt. Jag sov i alla fall väldigt gott och kände knappt av något i halsen sen når jag vaknade. Fick saft och fralla på uppvaket och jisses vad gott det var, hade då inte ätit på 11h. Jag är evigt tacksam för att jag fick sova mig igenom undersökningen. Efteråt ska läkaren att allt såg bra ut i magen.

På vägen hem sen stannade jag och mamma till i Gällstad och jag var fortfarande yr och vinglig efter narkosen så fick hålla i mamma lite. Jag hittade TRE par skor som jag köpte. Alla var på rea och två av dem hade rea på rean. Totalt kostade alla paren 249:-!!! As nice! Två par tygskor och ett par fina vita klackar. De vita klackarna kanske jag kommer ha på min morbrors bröllop.

Väl hemma var jag totalt utmattad så efter att ha fått lite middag i magen gick jag och sov ca 2h. Har tillbringat större kvällen i soffan för kroppen har förlorat så mycket energi av den nervositeten som jag kände inför idag. Nu ska jag dock sova och imorrn blir det praktik på Ekmans igen.

Natti!

/Sofie

Kommentera här: