Offset, stans och limning.

Denna vecka kommer fokuset på min praktik att ligga på produktion. Jag kommer större delen av veckan att vara ute i produktionen och lära mig de olika delarna. Igår var jag hos offsettryckarna och fick lära mig om hur en offsetpress fungerar. På Ekmans trycker man förpackningarna med offset och på ark. Det var riktigt intressant att se hur det gick till och jag fick vara med och göra en massa saker med såklart. Fick både tvätta valsar, fylla på ny färg, scanna in och kolla färgerna och även färgkorrigera trycket. Jag fick byta pall, dra ut fastnade ark och till egna en lackduk. Kul att få grisa ner sig lite :)

Idag skall jag vara på stansen och senare i veckan skall jag vara på limavdelningen.

Nu är jag snart i Råslätt och har bussbyte så sätter nog punkt här nu.

/S

(Detta skrevs på morgonen på väg till Ekmans men eftersom appen strilade blev det ist postat nu. Dagen på stansen har varit fin. )

Kommentera här: