Midsommar

Glad midsommar på er alla.
Idag är det första riktiga lediga och oplanerade dagen på en evighet. Jag har fått sommarlov efter intensiva slutveckor där jag nästan grät av utmattning. Känslan av att allt är inlämnat och klart nu känns obeskrivligt skönt. Brossan har hunnit ta studenten också och det var en rörd och stolt syster som såg sin bror springa ut i studentmössa på ED i Jönköping. Det betydde nästan mer för mig att se hans student än att vara emd om min egna. Ulrik har verkligen kämpat.
Idag är det midsommar och jag hoppas att alla har en bra midsommar. Min midsommar är dock som vilken vanlig dag som helst. Mamma jobbar kväll idag och jag, pappa och Ulrik kollade på film. Jag har tusen tankar i mitt huvud och det känns mest bara jobbigt just nu. Kanske är det för att jag har varit uppe i sådann stress och fart nu och nu har jag äntligen tid att slappna av och tankarna kommer. Inte för att det egentligen är något speciellt som rör sig i mitt huvud... eller det tror jag inte i alla fall. Jag funderar väl mest bara över livet och alla saker och ting som skett, sker och vad som kommer att ske i framtiden. Jag är allt en riktig filoSOF(I)Erare. Ibland till min egna förlust och till mitt egna förtret. Jag skulle nog egentligen bara behöva storgråta, då känns allt alltid så mycket skönare sedan. Ibland är det skönt att gråta utan anledning. Jag önskar verkligen att gamlamormor levde, då hade jag gått ner till henne nu bara för att prata lite. Saknaden och smärtan är fortfarande lika stark sen hon gick bort.
För övrigt går det bra med saker och ting. Var med i BT i veckan, har fixat LIA på reklambyrån NY i Jönköping, ska till Scanpack 2012 och bara med på en stor förpackningskonstruktionstävling. Eller ja, jag och Samuel är i FINAL! Rätt coolt. Ja, men livet går framåt i alla fall. Det bästa är nästan ändå att jag och brossan har kommit varandra närmre och det känns så bra i mitt hjärta. Utan att han vet om det så är han ett av mina största stöd och jag vet att han alltid lyssnar om det är något och vi kan prata med varandra.
Våga visa att ni tycker om varandra och våga göra det lilla extra för varandra, det betyder så mycket. Det är de små sakerna som bevisar allt. Man ska vara rädda om dem man tycker om :)
Nu ska jag ut och gå/jogga.. måste få lite luft innan jag bli galen här bland all packning och alla lådor.
Ha en fin midsommar nu!

/Fröken Persson

Kommentera här: