Raw

Igår tog jag ett stort steg i min fotovärld. Jag började att jobba i raw.Jag har jobbat med raw förut men då med HDR bilder, men nu skall jag lära mig att jobba i raw hela tiden och då med "vanliga" bilder. Raw innehåller mer information än jpeg så bilderna har bättre förutsättningar om att bli bra. Så nu skall jag lära mig det. Bilden ovan är från i höstas då jag, mamma och pappa åkte upp till Leksand. Vi tog ett stopp för att äta och i närheten av matstället fanns en laxtrappa som jag fotade (har lagt upp bild på den förut här på bloggen), men jag fotade även lite annat. Detta är en bit an en järnvägsräls och en massa träflis.
Morgonen började väl inte så toppen idag. Fick ont av gallan. Jag opererade bort min gallblåsa i oktober men har ibland lite ont av det ändå... och idag var det en sådan dag. Det blev lite tabletter och vila och nu mår jag mycket bättre och jobbar för fullt vid min dator.

/Sofie

Kommentera här: