Promenad i värmen

Jag kände att jag var tvungen för att få lite luft idag, så jag drog på min gympadojerna och traskade raskt ner till mormor och morfars hus för att hämta koppel och sedan ta med deras hund Baloo ut. Hade dragit på mig ett linne som blottade hela ryggen och självklart armarna och ett par trekvarts byxor. Kände att jag ville försöka få lite mera färg på huden. Vill ju bli riktigt brun. Det blev en timmes rask promenad i varm sol. En timme är inte så mycket eller direkt jobbigt att gå egentligen men när solen gassar på konstant och man inte fått i sig någon vätska så blir det rätt jobbigt ändå. När jag kom hem drack jag ett stort glas vatten, gott!

Lagade lite mat till mig förut med och kollade på TV och nu är det dags för en efterlängtad kopp kaffe och lite melon. Mamma och pappa kommer nog snart hem och brossan förblir borta ytterligare två timmar. Skönt att ha en lugn dag för sig själv. Ibland är det otroligt skönt att bara få vara ensam. Jag hade tänkt att måla en del och även slipa på min stol och stol som skall målas om och bli snygga, men jag hittade inget sandpapper tyvärr. Får be pappa plocka fram det sen så att jag kan slipa :)

Nu är kaffet klart så skall hämta det och njuta av den svarta drycken. Ha en underbar kväll!

/Sofie

Kommentera här: