Nu kan jag brumma iväg på egen hand!

 
Förra måndagen gjorde jag teoriprovet för behörighet B och i onsdags körde jag upp. Båda gick väldigt bra och jag har nu körkort! Det känns fantastiskt skönt. Dock har jag inte haft tillfälle att köra något på egen hand eftersom jag inte har tillgång till egen bil och tiden har inte räckt till ändå.
 
Redovisningarna för det hemliga projektet i skolan är nu avklarade och imorgon (eller på torsdag) blir det till att fara ner till Linköping. Håller på att packa ihop min lägenhet nu så befinner mig i ett flyttlådekaos. Det ska bli spännande att bli sambos. Självklart finns en viss oro hur det ska gå, vem som blir galen på den andre först eller att våra rutiner/vanor skall krockas totalt. Det är faktiskt en ganska stor grej att leva under samma tak varje dag i fyra månder, förhållandet kommer kanske sättas lite på prov. Men innerst inne tror jag det kommer gå bra. Varje gång jag eller pojkvännen måste åka iväg när vi setts har de gjort ont och tanken att få vara med varandra varje dag och få vakna upp bredvid varandra varje dag känns fantastisk. 
 
Igår såg jag på Cancergalan och tårarna rann för fullt. Att lyssna på allas berättelser och se den smärta oh sorg de varit och är med om berör verkligen. Jag ringde in och skänkte 150:-, om alla hjälper till och drar sitt lilla (eller stora) strå kan forskningen kring cancer öka och fler kan överleva. 150:- är ju ingenting, det är en topp på H&M tex, och jag avstår gärna en tröja om jag vet att det kan hjälpa till i kampen mot cancer. Gör det du med, skänk en summa, liten som stor, till cancerfonden. Tillsammans gör vi nytta.
 
Nu skall denna fröken Persson fortsätta jobba vidare med sitt flyttkaos samt fixa lite kaffe. Ha en fin vecka och var rädda om er alla :)
 
/Sofie
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: