Doften av kanelbullar

Igår bakade jag kanelbullar och det luktade ljuvligt i hela huset efter det. Det är något speciellt med doften av nybakade bullar, en mysig och hemtrevlig doft. Jag var även duktig och lagade mat till familjen sydde i en knapp i ett plagg och jag lagade ett par trasiga jeans. Allt gick bra så måste ju vara ett tecken på att jag skulle bli en perfekt hemmafru. Fast det vill jag inte bli, vill ju jobba och göra karriär :)

Jag passade även på att fortsätta måla på en tavla som jag började på dagen innan. Tror den är klar nu och jag är ganska så nöjd. Det blir en färgklick på min vägg sen i lägenheten och bild på den kommer komma upp här sen när jag har fotat den.

Igår, precis som nästan varje dag de senaste veckorna, tog jag mig en kvällspromenad. Ringde upp Sofie och pratade samtidigt som jag gick. Kul att få prata med henne och höra hennes galenskaper i Göteborg. Funderar på att försöka klämma in ett besök hos henne nu i veckan, får se hur det blir det med. Jag var även en räddande ängel enligt morfar. Min kära morfar är inte så tecknisk av sig så både jag, pappa och bror min får rycka ut lite titt som tätt. Igår ville inte hans digitalkamera fungera som den skulle. Det lilla objektivet ville inte åka ut när man satte på kameran och det var bara en massa konstiga grejer på skärmen sa han. Kameran var helt bortom räddning enligt morfar och han sa att inte ens jag kan fixa detta denna gången. När jag väl tog kameran och kollade på den så log jag stort. Morfar hade råkat trycka in på språkinställningarna och innan man gör ett val där kan man inte fotografera. Så problemet fixade sig genom att jag valde Svenska som språk och skrev in datum och tid i kameran sen fungerade den precis som den skulle. Morfar kramade om och tackade mig så och jag tror att han nästan skämdes lite för att det var en sån enkel sak.

Idag ska jag till tandläkaren, blir en vanlig rutinkontroll. Sen kan det hända att jag följer med in till Jönköping med mamma och bror. Ulrik börjar skolan imorgon så då ska vi köra in honom. Följer jag inte med så blir det väl till att packa. Jag packar och packar men nu äntligen börjar jag se ett slut på packandet. Nu är det mest kläder och konstnärsmaterial kvar.

Ha en bra dag :)


/Sofie

Kommentera här: