Uniformsmums

Här kommer (en dag försent) "veckans..." ...mums.

För ett tag sedan skrev jag om musiker, att jag älskar killar som är musiker. Tänkte skriva om något annat som jag verkligen gillar... Uniformer, och då främst militäruniformer. Jag, liksom många andra tjejer tycker att män i uniform är hett.

Men varför?

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, vad är det för sexigt med en svettig skitig brandman eller en militär som stinker krut och granbarr? Jag vet inte vad ni har för tankar om varför det är snyggt, men jag skall försöka få fram varför jag tror att jag tycker om uniformsbeklädda män.

Kan det vara att de utstrålar manlighet? Kanske till och med lite trygghet, för de som bär uniform brukar ju rädda/skydda/hjälpa, killen blir kanske lite av en hjälte med uniformen på?! Jag tycker att uniformer är mumsigt (om man nu skall uttrycka det så). De är stiliga, manliga och kan en kille bära upp sin uniform ordentligt så är det riktigt riktigt stiligt. Jag tror att vissa tjejer kanske ser en kille i uniform som lite dominanta, och många tjejer gillar det.

Kan ju avslöja att jag funnit en kille som både är musiker(trummis) och uniformsklädd(hemvärnet) av sig, inte samtidigt dock :)  Så nu kan killar sluta ragga och ha sig, för nu är denna tösen upptagen ^^ Det känns jättebra eftersom han är en toppenkille. Smart, rolig, snygg och otroligt omtänksam och varm av sig. Ändrade min relationsstatus idag på Facebook (stället där allt sprider sig som en löpeld) från singel till I ett förhållande. Känns bra :) Tycker om min Tob :)

Idag har jag vart på en föreläsning om hur man tar kontakt med folk och hur man skall få grupper att sammarbeta bra, väldigt intressant. Skrev ner en hel del under föreläsningen så skall jag renskriva det och sedan sätta in i min designpärm. Bra att spara på sånna saker. Efter föreläsningen drog jag och Sofie ut och solade på gräset, helt underbart. Vet ni vad, på fredag slutar jag skolan, helt otroligt hur snabbt året gått, och om exakt en vecka är jag hemma i lilla Ölsremma igen.

Nu skall det packas lite och sedan kanske det blir lite bokläsning.

/Sofie
1 madeleine:

skriven

Grattis får jag väl börja med. VAr rädda om varandra är mitt råd. Ja, snart är du hemma, tiden går fort. Skönt att du fixar, packar och städar lite varje dag. VAr rädd att vi skulle behöva göra det mesta då vi kommer upp på söndag. Behåll det fina vädret tills vi kommer upp, så tar vi det med oss hem sedan. Idag verkar det bli rätt så gott väder faktiskt här. Ska dra till jobbet, så ha en toppenbra dag. Glöm inte att fota... vi behöver fylla albumena. KRAM din mamma.

Kommentera här: