Kolla Pungen killar!

Då var ännu en helg slut. Denna helgen blev inte som planerad men den blev bra ändå. Jag tillbringade helgen med pojkvännen och strosade runt på A6 och på IKEA med honom och vi drömde oss bort. Nu i veckan blir det kanske att besöka Ge-Kås beroende på om pappa skall jobba eller ej, men annars blir det mest jobb med min hemsida, portfolio, mitt lilla projekt till pojken samt lite körkortsteori. Det är så skönt att ha en lugn och ledig sommar, jag behöver verkligen det.

Under Almedalsveckan lanserade Ung Cancer sin Kolla Pungen kampanj. Under mina veckor på NY fick jag göra illustrationer till Kolla Pungen då NY hade ansvar för den hemsidan. Under Almedalsveckan kunde mina illustrationer skådas och på fredagen den veckan syntes dem även på Nyhetsmorgon på TV4. Riktigt riktigt kul! För er som missat illustrationerna eller om ni är killar som läser detta... gå in på www.kollapungen.se och ta en titt på illustrationerna. Jag har illustrerat hur man undersöker pungen efter testikelcancer. Testikelcancer är en av de vanligaste cancerformerna hos män, så det är viktigt att hålla koll på sina kulor (som tur väl är chansen att överleva väldigt stor). Så killar, se till att göra en pungbesiktning varje månad.

Ha en jättebra ny vecka. Kram på er!



/Sofie

Kommentera här: