En sak att bocka av nu

Idag skickade jag in ansökningen till Broby Grafiska- förpackningsdesign. Skönt att ha det gjort nu så att jag slipper tänka på det mer. Nu kan jag fokusera helt på arbetsproverna till Malmö (+ tavelbeställningen jag har med). Har kommit en bra bit på vägen idag men klart, det är jäkligt mycket kvar. Men alla steg framåt är bra steg så bara att fortsätta kämpa på imorgon. Det har vart långa arbetsdagar nu varje dag denna veckan. Jag börjar på morgonen vid kvart över åtta och går hem vid femtiden (eller senare). Men jag måste pressa mig så för annars kommer jag inte hinna + att tiden faktiskt går väldigt fort när jag håller på med detta. Även om jag blir trött på detta och tycker det är jobbigt så är det ju detta jag brinner för och tycker om att hålla på med. jag varvar datorarbete med tecknande och lek.
Ska sitta här en stund till och sen skall jag hem och äta, låta maten smälta i magen en timme och sen blir det basketträning. Skönt att träna, jag behöver rensa skallen med lite spring efter de långa arbetsdagarna. Imorgon är det vernissage och vernissagefest. Vår utställning Från det ena till det andra öppnas klockan 14 imorgon och kommer pågå fram till den 30april. Den hålls på kulturhuset här i Leksand och jag tycker att alla som har möjlighet skall besöka den.
Nu skall jag jobba vidare. Kram på er.

/Sofie

Kommentera här: