Hej då 2011

Att vakna upp och känna att man är på bra humör och är full av energi är så skönt. Jag har redan gjort mina dagliga armhävningar och hunnit att sträcka ut kroppen ordentligt så att all seghet från sömnen försvunnit. Nu spelas det musik och jag funderar lite på pop-up-boken.  Det är frustrerande att verkligen vilja måla (det kryper i fingrarna på mig) men inte kunna göra det ännu för att jag måste göra layouten och planera vart pop-up-effekterna skall vara. Aja, ska jobba lite med det idag innan det är dags att fira nyår. I år är vi hos Magnus och Lotta och det kommer troligen bli mycket lek och skratt... det är ju trots allt en Gabrielssonare vi skall tid :P
Jag funderar på om jag skall ha något nyårslöfte. Jag tror att det kommer bli att jag ska försöka sköta min kost lite mer. Jag är väldigt duktig att få i mig frukt och grönt men det har varit lite klent på proteinsidan. Har fått lite småskäll av David som både är personlig tränare och kock. Jag vet ju hur viktigt det är att få i sig mycket protein. Annars blir det väl det vanliga, försöka träna lite mer, försöka ge ännu mer i skolan än vad jag redan gör, våga vara lite mer spontan och våga mer huvudtaget...
Fast varför har man nyårslöften. Visst kan det vara en morot att ha ett nytt år som grund men livet handlar om att hela tiden utvecklas och förbättra sig själv. Vi blir aldrig fullärda. Varför vänta till ett nytt år för att sluta röka, sluta äta godis eller bara börja träna, när man lika väl kan börja NU?! Ju tidigare ju bättre? Är inte moroten att man kommer må så mycket bättre och då troligen leva lite längre en morot nog?
Nej, jag har ett "nyårslöfte" redan, som jag började med för 2 månader sedan... Jag ska känna efter vad JAG vill och vad JAG känner. Jag måste tänka lite mer på vad det är jag verkligen vill. Jag kan inte älska någon bara för att den älskar mig, jag tänker inte ut och festa och supa för att någon annan vill när jag inte vill. Nu menar jag inte att jag har supit loss för att andra vill eller att jag har älskar någon bara för att den älskat mig.. Jag menar bara att jag behöver fokusera på vad jag innerst inne vill. Och dessa två månader som jag haft mitt lilla "nyårslöfte" har jag mått bättre. Jag tror jag fortsätter med det löftet + ser till att stoppa i mig lite mer protein :)

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!
Vi ses 2012!

/Sofie

Kommentera här: