Vardagsgodis


Kände att jag ville ladda upp en bild på bloggen och då hittade jag denna. En bild jag tog i höstas när jag var på Kreta. Hittade några sånna här små "konst skatter", blev riktigt kär i denna. Jag tycker det är synd att man inte ser mer sån konst i städer och i samhällen. Jag tycker inte att man skall kladda ner byggnades och tunnlar med grafitti men sån här snygg och ren konst gillar jag. Det är dekorativt och jag blir alltid så glad av sånt. Vardagsgodis!
Snart skall jag krypa ner i min säng. Jag kan tycka att det är lite motigt att lägga sig eftersom dagen då markeras som slut, men när jag väl lägger mig så är det skönt. Huvudvärken dunkar på och det känns som om det är dimma i skallen. Orkar inte vara riktigt klar i huvudet när jag har ont av allergin. Imorgon skall jag dock försöka traska mig iväg till praktiken. Är redan torsdag imorgon ju, vart tar dagarna vägen? Fast lite glad är jag faktiskt att dagarna går snabbt. Jag längtar upp till Leksand, till alla vänner. Jag längtar speciellt efter samtalen och skratten med Sofie, med de små trapp-stunderna med Suss och med promenaderna och kramarna med Arvid och de sena kvällarna ute på vår Sörgårdsbänk. 

Jag bara nyser och nyser.


/S

Kommentera här: