Midsommarhelgen 2010


Min helg i bilder.


Vet att det nästan gått en vecka sedan mitt förra inlägg, men har lite sommarlov från bloggen. Det händer inte så mycket spännande saker heller för den delen. Sen tror jag att många av er ligger ute i solen istället för att sitta inne vid datorn och läsa bloggar.

Som ni säkert vet så var det ju midsommar i helgen. Jag hade den bästa midsommaren på mycket länge. I fredags åkte familjen ner till kusten men jag stannade hemma. Torbjörn kom till mig på fredag förmiddag och så cyklade vi ut till Örshem för att se barnen dansa runt midsommarstången till dragspelsmusik och för att fika med alla andra i det gröna gräset. Jag hade gjort mig en midsommarkrans av ängsblommor och så hade jag på mig en vit fin klänning. Jag kände mig riktigt somrig och fin.
Hemma sen så lagade jag och Torbjörn lite mat, färskpotatis, kassler och creme fraiche med gräslök i. Var mycket gott. Någon sill blev det inte då varken jag eller han tycker om det. Vi satt och pratade om ditten och datten, lyssnade på musik och hade det allmänt bra resten av kvällen. Vi hade en lugn och skön midsommar.
Och de två andra dagarna som vi var tillsammans på så spelade vi några rundor Alfapet (jag vann en gång, så stolt ), lyssnade på musik, låg och läste i solen och pratade. Ja, det var en kanonhelg enlig mig och det vet jag att Torbjörn med tyckte.

Igår hade jag en stund för mig själv då Torbjörn hade åkt och innan familjen hem. Jag la mig i solen för att läsa och så lagade jag en god middag, och idag så har jag tvättat sängkläder, hängt upp två tvättar, kelat med kattungarna och fotat lite. Tänkte sätta mig och teckna lite senare, vill inte ut i den starka solen just nu. man får vara lite försiktig eftersom solen är stark. Ska se om jag inte kan maila lite bilder till Emmi som jag tagit uppe i Leksand och även maila lite andra folk som jag egentligen också borde mailat för länge sedan.

Ha en solig och bra dag, och glöm inte solkrämen.

/Sofie
1 madeleine:

skriven

Kul med ditt bildcollage:)

Kommentera här: