Det doftar trygghet

Vart ledig nu i nio dagar i sträck och imorgon är det dags att åter igen åka till jobbet. Min sista av de dagarna spenderade jag i Tranemo tillsammans med pojken. Det har vart väldigt trevligt trots att jag mått lite sisådär, mått lite illa och så. Men skall gå och lägga mig snart.

Nu i sommar bloggar jag inte så jättemycket och jag har vart dålig på att skriva "Veckans...", men tänkte köra en sån nu. Det blir ett "veckans mums"...

.. och det handlar om killars doft, för det är något av det bästa jag vet, doften som en kille har. Man känner sig trygg och lugn när man kramar om en kille och känner hans doft. Klart att alla killar inte luktar gott, men de flesta. Det var när jag satt i bussen på väg hem ifrån Tranemo som jag lutade mitt huvud mot min hand när jag satt och läste. Jag kände hur mysigt de luktade, för de luktade som Tob. Med en gång blev jag lugn och trygg, och trots att det bara hade gått tio minuter från jag sa hej då till honom så började jag sakna honom något så enormt.

Nu ropas det visst från köket att det bjuds på macka så det är nog bäst att gå ner.

/S

Kommentera här: